Verkoop

Verkoop

De verkoop van een eigendom is een belangrijke beslissing, niet alleen op financieel gebied, maar eveneens op emotioneel gebied. Na de waardebepaling op maat  en een uitgebreide kennismaking en gesprek willen wij onze klanten vanaf dag 1 tot de notariële akte bijstaan in het verkoopproces.

Bij de verkoop van een eigendom komt veel meer bij kijken dan foto’s trekken en het online plaatsen en publiceren ervan. 

Eerst en vooral moet de administratieve papierwinkel in gang gezet worden met het aanvragen van o.a. volgende documenten :

  • Bodemattest
  • Stedenbouwkundige inlichtingen
  • Kadastrale attesten
  • Keuringsverslagen gaande van de elektriciteit, stookolietank , EPC-attest
  • Vergunningen
  • Watertoets
  • Voorkooprechten
  • En andere

Aan de hand van deze zaken wordt er een verkoopdossier samengesteld.

Na het laten nemen van de foto’s zorgen wij voor een gedetailleerde beschrijving van uw pand en adverteren er dan mee op enkele gespecialiseerde Immo-sites  en onze eigen website. Verder adverteren we in regionale kranten en tijdschriften.  En op regelmatige basis worden er op de nieuwbouwprojecten opendeurdagen voorzien.

Wij bekommeren ons met het begeleiden van de geleide bezoeken met de potentiele kopers en bezorgen ze de op maat gemaakte beschrijving van het pand en alle nodige documenten en plannen.

Eveneens worden onze klanten op regelmatige basis op de hoogte gebracht van wat er met uw pand gebeurd. Eveneens kan er een logincode gegeven worden zodat u zelf kunt kijken wat er met uw pand gebeurd .

Indien er een kandidaat koper gevonden is zal er een verkoopovereenkomst opgemaakt worden door ons. Deze zal in overleg door de notaris van zowel de koper als verkoper nagekeken worden alvorens en getekend zal worden. Eveneens bieden wij een gratis overlijdensverzekering aan tussen de ondertekening van de verkoopovereenkomst en de notariële akte.  

Voor de notariële akte gaan wij samen met de kopers en verkopers nog eens rond in de woonst en nemen wij de meterstanden op.